сряда, 10 декември 2008 г.

Не си купувайте Мазда

Вече ми писна. Затова колкото и да ми харесва самата кола (много е яка) и колкото и да са ми приятни момичетата в сервиза, които приемат колите за ремонт (тях съм ги виждал много пъти - прекалено много за годината и половина, откакто имаме колата), реших да напиша какво мисля по върпроса за Мазда и най-бързия сервиз в света.

Сериозно, сега ми изглежда като майтап, но когато решихме да си купим кола за фирмата се спряхме на Мазда, ни обясниха много гордо, как по вестниците даже пишело, как автомобилите Мазда престоявали най-малко време в сервиза (някаква статисктика).

И ние гордо си купихме новичка Мазда 6 - страхотна кола, случвало ми се е да ме спират полизай, без да съм нарушил нищо, само колкото да си поговорим и да ми кажат колко ги кефят тия Мазди. Як дизайн, хубав цвят, комфотна и добре обзаведена, достатъчно бърза. Екстра!

Почнахме обаче да си я караме във фирмата и взехме да се тормозим здраво. Има един филтър за твърдите частици от изгорелия дизел. Демек за саждите. Та тоя филтър ги улавя и не дава да излизат в атмосферата. Много добре. Околната среда е важна. И други коли (всички модерни де факто) го имат. Само че на Мазда изпълнението е доста загадъчно. Този филтър е самопочистващ се. Самопочистването става при много висока температура. Т.е. тази операция се задейства при добре загрял двигател и става (доколкото разбрах от тези в Стар Моторс), като се впръсква гориво с маслото (?!) и после то изгаря някак си, като при това се достигат високите параметри, необходими за почистването на филтъра. Предполагам, че е доста неточно обяснението ми, защото автомонтьорството е от нещата, с които още не съм се заел, та не съм най-вещия.

Това, което обаче знам със сигурност, е че като не си довърши замопочистването, ако водаача на съответното МПС неблагоразумно загаси колата, преди да е свършило, тогава вероятността филтърът да се запуши несамопочистваемо е много голяма. На нас ни се случваше по едно време на две седмици. И като стане несамопочистваем тоя филтър (вече светва една лампичка, която те информира за това), отиваш в сервиза, където за около 4 часа ти го почистват (връзват някакъв компютър към колата, която форсира двигателя през цялото време на малко над 2000 оборота). Представете си колко е приятно да пресичаш цяла София в задръстванията, за да идеш до Горубляне и да висиш 4 часа някъде в околността и това нещо всеки 2 седмици!

Е, има и друго неприятно нещо в цялата история. Да оставим насрана факта, че всеки път те разпитват с достатъчно качествен дизел ли караш колата (ние след първия случай сипваме само най-скъпото гориво от OMV) и т.н. Номерът е в това, че споменатото впръснато в маслото гориво, след като не е успяло да се изразходи, поврежда маслото. Т.е. при повечето от тези посещения ние сменяхме и масло. Около 250 лева излиза. Страхотно удоволствие.

След като дълго време си пилехме нервите с тоя проблем и всеки път от Стар Моторс ни обясняваха, че това е положението (с подтескт, че има нещо в начина, по който ние я експлоатираме, което води до проблема), накрая май им пратиха нова версия на софтуера на компютъра на автомобила и след поредното ходене са го качили и проблемите почти престанаха.

Искам само да кажа, че това за мен е фабричен дефект, за който те много добре са знаели и най-нормалното нещо на света (само че белия свят) е да ни компенсират за създадените ни от тях доста неприятни проблеми.

Всъщност поводът да напиша тази статия е последната случка. Нашата все още много гаранционна Мазда Шестичка миналата седмица сдаде багажа. Или поне двигателят й го сдаде. Установили, че на единия цилиндър нямало компресия. И чакаха няколко дни от Австия да им кажат какво да правят. И дочакаха. Казали им да сменят двигателя. Хаха.

И сега чакаме двигател. Да кажем, в началото или в края на януари може да дойде. През цялото това време ние ще седим и ще си плащаме лизинга на количката, ще псуваме и ще си спомняме за блаженното време, когато се кефехме, че сме си купили кола, която е от тия, които най-малко престояват в сервиза. Нашата престоя там мнооого време.

И разбира се, ще си купим друга кола (друга марка!), а за тази ще търсим купувач, който поне ще получи автомобил с чисто нов двигател на цената на година и половина карана Мазда. И няма и да ни мине през ума, че тези от Стар Моторс се чувстват неправи в случай.

А си спомням, че на един колега му смениха фотоапарат, който си купил от Щатите, понеже решили, че дефекта е по тяхна вина. Даже не помня гаранционен ли беше... Само че фотоапарата не беше Мазда, а Сони...

15 коментара:

Анонимен каза...

МАЗДА е голямята ми любов!
Ама много голямата. След съпругата ми и децата ми-разбира се.Все пак с тях съм 16,15 И 8г. съответно. А голямата ми любов-Мазда, продължава да бледнее най-вече заради “перфектните“ техници в „Стар Мотърс“
Дано най-сетне си вземат белешка и се научат да работят. Стар Мотърс имам в предвид.

Анонимен каза...

Карам Мазда СХ 5 от почти две години. Технически проблеми с колата нямам. Доволен съм от почти всичко в нея. Бърза, икономична,комфортна,проходима и лесна за паркиране. На 62 000 км. се наложи да сменя предните дискове с накладки. Всеобщото мнение е, че не е нормално на тези километри да сменят дискове. Тук е мястото да уточня, че разходът ми на гориво за изминатите километри е 6,7 средно! Правя това уточнение, за да стане ясно, че не съм състезател... Бяха надрани, без накладките да са максимално износени. Както и да е, случва се. Проблемът е, че в сервиза на Мазда ми поискаха 900 лв. за смяната им с нови(600 лв. за дисковете и накладките и 300 за труда)! Оказа се, че въпреки, че колата е купена нова от тях и е в гаранция, трябва аз да си ги платя, защото били консуматив. Добре, това мога някак си да го разбера, макар и трудно и с много чужда помощ, онова обаче, което никога няма да мога да проумея е, как така при тези, от които съм си купил колата и така съм ги направил богати ще ми струва 900 лв., а закупени от магазин за авточасти и сменени в случаен сервиз ми струваше 350 лв. за детайлите и 30 лв. за труда?! Сигурно ще кажете, че в Мазда били оригинални и затова са по-скъпи. Съмнявам се, защото купих възможно най-доброто, което се предлага на нашия пазар и ми дадоха гаранция, че дисковете ще изкарат поне 100 000 км. ГАРАНЦИЯ!!!

Анонимен каза...

Сервизът на Мазда е просотпод всякаква критика. Всичко е ужасно скъпо,а работата се върши мърляво. Напоследък и нереално бавно. От декмеври ми записаха час за Март?!?!?
Не е истина.
И на мен колата много ми харесва, но воти път най-вероятно няма да си взема.

Анонимен каза...

Купих си първата в България - Мазда 6, дизел 185 к.с. , верига ! Колата е с абсолютно всички възможни екстри, тъй като беше експонат на Автосалон 06/2009 в София ! Капарирах я веднага след като я зърнах ! Сега 7-8 години по-късно, мисля, че няма как да съм направил по-добър избор! Влюбен съм в тази кола, уникална е, нула проблеми, невероятна машина, супер икономична е, дори няма да напиша колко е реалният й разход, защото не бихте ми повярвали! А що се отнася до това, как "върви", просто думите не стигат ! Не съм рекламен агент на марката, но ако някой се интересува, може да ме попита, каквото пожелае на :0889217602 , Зари

ДТ каза...

Моята е вече на 9 год. Купена и обслужвана от Стар Моторс.
Освен консумативи нищо не е правено по нея. На 120 000 км е. Имам и Мазда 2, но тя е по-млада. :)
Според мен, една Мазда влиза в сервиз (за ремонт) само заради шофьора си или заради "съседа" й.

Анонимен каза...

Собственик на Мазда от 3 години. Освен двигателя май всичко друго смених включително и половината купе. Титаник няма толкова ръжда.

Анонимен каза...

Материал,отнасящ се за определен автомобил...това ,че сте попаднали на лошо обслужван и подържан такъв не означава ,че всички са на това ниво.Имам същата 6ца и немога да се съглася с написаното.

Анонимен каза...

Собственик на Мазда от 3 години. Освен двигателя май всичко друго смених включително и половината купе. Титаник няма толкова ръжда.

11 октомври 2017 г., 11:55

Аз съм доволен от моята Мазда 6. Засега, на 6 г се сменя това , което е по сервизна книжка. Няма ръжда,реални 115000 км. Проблема на колегата , цитиран от мене е, че си е взел Мазда внос от чужбина. Там не може да се провери за история, не се знае колко пъти и как е удряна колата. Пребоядисвана няколко пъти в незнайни сервизи, Мазда наистина ще ръждяса. И не само Мазда. Всички са така, ама внос от Германия, Италия и най-вече с превъртени километражи. Да, купуват от внос от Германия на по-ниски цени от караните в БГ. Но после излизат много скъпи.

Unknown каза...

Здравйте искам да попитам неште за мазда 6 2008 върху сидиниъеля има един дачик като стоп машинка и кът натискам съдинитела мотора има един шум и тъс шум идва от въздушния филтър къд хо махам дачика и вкарвам го на първа и се чува съштиа шум незнам от каквое и за каквое този дачик ходих по маистори никой незнае за какво на едно мястоми казаха че имал капачки във клапаните и кът натискам съдинителя че отврил капачките и ги затворил сатана от 6 месеца карамго тъй и премахнах дпф смених софтера но все също ако знаете щеви чакам мнението

Ицата каза...

Купих чисто нова Мазда СХ 5 дизел през м.Юни на 2015 г.По голям боклук не съм карал.На шест месеца и 12000 км.светна червена лампа за липса налягане на маслото в двигателя.С репатрак закарах колата в сервиза на Мазда.Загубих цял следобед да ми инсталират нов софтуер.Казаха,че повече няма да се повтори този проблем.Да ама не!На 27000 км.отново се повтори.Този път ми казаха от сервиза,че ако маслото в двигателя е в норма,мога да се придвижа на собствен ход до сервиза.Загубих един ден в сервиза да ми инсталират нов софтуер.Обещания,че това няма да се повтори.Да ама не !На 49000 км.пак се потрети.Инсталиране на нов софтуер,отново обещания.Много коли съм карал,но такова чудо
като при Мазда СХ 5 с прехвален двигател ,нямаше и в Москвич и Лада.За мен това е конструктивен дефект на мотора.Друга повреда която се появи-трета скорост трудно влиза.Отпускане на въжета два пъти в сервиза-нищо!
Проходимост-колата се води 4Х4.На четири сантиметра сняг при маневра замириса съединителя.При 10 см.сняг боксува.
Моят съвет е:Не си купувайте никога Мазда СХ 5.Даже да ви я подарят откажете.

Unknown каза...

Искам да изкажа възмущението си от търговци на Мазда магазин на булевард Христофор Колумбия след като получиха първата сума по договор за лизинг, започнаха да се укриват и да не дават колата седмица след срока, който те определиха.

Unknown каза...

Моля ви пишете ми повече за Мазда 2 ,много се интересувам,тъй като ми предстои труден избор и се колебая между Мазда 2 или Хюндай и 20.

Димитър каза...

Хюндаи

Unknown каза...

Брат бягай от Мазда дизел. Аз не мога да кажа нищо хубаво за тази кола. От 2017г. карам Мазда 6 дизел. Вече смених един двигател. Не я карах 2 години и сега я карам рядко. Предстои ми смяна на комплект съединител с маховик, смяна на биелни и основни лагери,дефтунги последните профилактично, че от там се прецаква двигателя. Разбрах, че на 50 000 км. трябва да правя ревизия на дефтунги и картер, за да не ми се прецака пак колянов вал. Бягай от тази барака брат. Купих я за 12 000 лв и още 6 000 лв. За ремонти.а за ДПФ- а няма да коментирам. Все пак , ако искаш търси мотор 2.2 и високи коне. Там е спасението

Sean Gallen каза...


Реглаж на преден мост цени